Obchodné podmienky
Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvárajú v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami Občianskym zákonníkom a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, pričom tým nie sú dotknuté záväzné ustanovenia právnych predpisov krajiny obvyklého pobytu spotrebiteľa, ktoré mu poskytujú vyššiu mieru ochrany. V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
1, Definícia
„E-shop“ znamená počítačový program - internetová aplikácia, ktorá je dostupná v sieti Internet prostredníctvom internetovej adresy: www.fotokino.sk ktorou hlavnou funkcionalitou je zobrazenie, výber a objednanie tovaru Uživateľom;
„Spotrebiteľská zmluva“ je Kúpna zmluva, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane dodávateľ a na druhej strane spotrebiteľ;
„Predávajúci“ (dodávateľ) je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý spotrebiteľovi ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok;
„Spotrebiteľ“ (kupujúci) je osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti, a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti;
„Kupujúci“ ktorý nie je spotrebiteľom" je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti;
„Uzatvorenie kúpnej zmluvy“ objednávka kupujúceho predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s návrhom kúpnej zmluvy kupujúcemu, t.j. záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho. Od tohto momentu medzi predávajúcim a kupujúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy;
„Nákupný košík“ znamená časť E-shopu, ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií Uživateľom v prostredí E-shopu, najmä pridaním alebo odobraním Tovaru, zmenou množstva a veľkosti vybraného Tovaru prip. Služby;
„Občiansky zákonník“ znamená zákon číslo 40/1964 Zb. ktorý upravuje občianskoprávne vzťahy a prispieva k napĺňaniu občianskych práv a slobôd, najmä ochrany osobnosti a nedotknuteľnosti vlastníctva.
„Prevádzkovateľ“ znamená spoločnosť FOTO-KINO Ján Palčo, IČO: 17117038, so sídlom na Suchá hora 1737/31 v Kežmarku; Kontaktné údaje: Adresa obchodnej prevádzky FOTO-KINO Ján Palčo, Tvarožnianska 16, Kežmarok 06 001, Telefón: 052/468 46 31, E-mail: fotokino(zavinač)fotokino.sk, Webová stránka: www.fotokino.sk
„Prístupové údaje“ znamenajú unikátne prihlasovacie meno a k nemu priradené heslo vložené Uživateľom do databázy E-shopu pri Registrácii;
„Registrácia“ znamená elektronické prihlásenie sa užívateľa do databázy E-shopu a to vyplnením povinných registračných a prístupových údajov v užívateľskom rozhraní e-shopu a ich následným uložením do databázy e-shopu;
„Uživateľ“ znamená akúkoľvek právnickú alebo fyzickú osobu, ktorá užíva e-shop;
„Uživateľský účet“ znamená časť e-shopu, ktorá je zriadená každému užívateľovi registráciou t.j. je pre každého užívateľa unikátna a sprístupnená po zadaní prístupových údajov;
„Tovar“ znamená vec ponúkanú prevádzkovateľom k predaju užívateľovi prostredníctvom e-shopu a ak je k tovaru ponúkaná, tak aj licencia k užívaniu tejto veci;
2, Proces uzatvorenia Zmluvy
2.1 Prevádzkovateľ prostredníctvom E-shopu ponúka Užívateľom uzatvorenie Kúpnej zmluvy. Ponukou na uzatvorenie Kúpnej zmluvy zo strany Prevádzkovateľa je zobrazenie tlačítka s označením „KÚPIŤ“ v užívateľskom rozhraní E-shopu.
2.2 Za bezvýhradné prijatie ponuky Prevádzkovateľa na uzatvorenie Kúpnej zmluvy podľa odst. 2.1 týchto Obchodných podmienok zo strany Užívateľa sa považuje kliknutie na dané tlačítko s označením „KÚPIŤ“.
2.3 Bezvýhradným prijatím ponuky podľa odst. 2.2 týchto Obchodných podmienok je uzatvorená Kúpna zmluva.
2.4 Zmluva je uzatvorená momentom, kedy elektronická informácia o kliknutí na tlačítko „KÚPIŤ“ Užívateľom dôjde prostredníctvom siete Internet na server, kde je nainštalovaný E- shop.
2.5 Užívateľ sa zaväzuje do príslušných textových polí v užívateľskom prostredí E-shopu vyplniť pravdivé a úplné údaje. Najmä pravdivo vyplniť svoju emailovu adresu, identifikačné údaje, či dodaciu adresu. Užívateľ berie na vedomie, že Prevádzkovateľ bude ním zadané údaje považovať za správne a úplné a nie je povinný a ani oprávnený zadané údaje kontrolovať.
2.6 Prevádzkovateľ zašle Užívateľovi emailovou správu o uzatvorení Kúpnej zmluvy, a to na emailovú adresu zadanú Užívateľom do príslušného poľa v užívateľskom prostredí E- shopu.
3, Kúpna zmluva
Uzatvorením Kúpnej zmluvy sa stávajú účinné nasledujúce ustanovenia:
3.1 Užívateľ kupuje od Prevádzkovateľa Tovar, ktorý si Užívateľ zvolil v užívateľskom prostredí E-shopu vložením do Nákupného košíka, a to v množstve, ktoré si Užívateľ zvolil a nastavil u daného Tovaru v užívateľskom prostredí E-shopu. Užívateľ sa zaväzuje zaplatiť Prevádzkovateľovi za daný Tovar cenu, ktorá je uvedená pri takomto Tovare v užívateľskom prostredí E-shopu.
3.2 Prevádzkovateľ má právo až do momentu odoslania Tovaru Užívateľovi od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Za odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje aj právne konanie Prevádzkovateľa spočívajúce v oznámení Užívateľovi, že ním objednaný Tovar nemožno dodať.
3.3 Prevádzkovateľ je oprávnený kedykoľvek požiadať Užívateľa o dodatočné potvrdenie objednávky a do doby, než obdrží od Užívateľa potvrdenie objednávky, je oprávnený pozdržať odoslanie Tovaru Užívateľovi.
3.4 Spôsob zabalenia Tovaru určuje výhradne Prevádzkovateľ.
3.5 Užívateľ je povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi náklady spojené s balením a doručením tovaru podľa aktuálneho cenníka dopravy uvedeného na stránke: https://www.fotokino.sk/doprava-a-platba
3.6 Užívateľ má právo zvoliť si spôsob dopravy a platby podľa týchto možností:
-Osobný odber v predajni (0€): Vašu objednávku si môžete vyzdvihnúť ihneď po jej spracovaní a potvrdení v pracovných hodinách: PO.–PIA.: od 9:00 do 12:00 a od 13:00 do 17:30, SO-NE.: Zatvorené.
-Slovenská pošta (4,50€): Doručenie v rámci 2–3 pracovných dní.
-Packeta (3,90€): Rýchle doručenie do 2 pracovných dní.
-DPD (4,90€): Doručenie nasledujúci pracovný deň.
-Doručenie je možné nielen v rámci Slovenska, ale aj Českej republiky – tu je však doprava obmedzená len na službu Packeta, pričom cena doručenia zostáva nezmenená. Doba doručenia je o jeden deň dlhšia oproti doručeniu na Slovensko. Doručenie tovaru trvá 2–4 pracovných dní.
Uvedené termíny doručenia sú len orientačné, a keďže samotná doprava nie je v našej réžii, nemáme možnosť tieto faktory ovplyvniť.
Platobné metódy:
-Hotovosť (0€): Pri osobnom odbere.
-Dobierka (+2€): Platba pri doručení tovaru (hotovosťou alebo plat. kartou).
-Bankový prevod (0€): Rýchla a bezpečná bezhotovostná platba.
3.7 Pokiaľ niektorý zo spôsobov platby obsahuje informácie o nákladoch na prevedenie takejto platby, je Užívateľ povinný znášať náklady na prevedenie tejto platby, ktoré sú uvedené pri danej platbe v užívateľskom prostredí E-shopu.
3.8 V prípade bezhotovostnej platby bankovým prevodom je Užívateľ povinný uviesť variabilný symbol určený Prevádzkovateľom.
3.9 V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť Užívateľa zaplatiť kúpnu cenu splnená momentom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet Prevádzkovateľa.
3.10 Prevádzkovateľ má právo poskytnúť Užívateľovi zľavu z ceny Tovaru. Zľavy z ceny Tovaru nemožno vzájomne kombinovať, pokiaľ nie je u konkrétnej zľavy uvedené výslovne inak.
3.11 Súčasťou kúpnej ceny za Tovar nie sú žiadne platby, poplatky alebo iné odmeny, ktoré musí Užívateľ vynaložiť na služby poskytnuté tretím stranámi v súvislosti so zaplatením kúpnej ceny za Tovar.
3.12 Prevádzkovateľ si vyhradzuje vlastnícke právo k Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej Zmluvy až do úplného zaplatenia kúpnej ceny za daný Tovar Užívateľom.
3.13 Prevádzkovateľ sa zaväzuje dodať Tovar Užívateľovi v primeranej lehote od uzatvorenia Kúpnej zmluvy. Všetky lehoty pre dodanie Tovaru uvedené v užívateľskom rozhraní E- shopu sú len orientačné. Orientačné dodacie lehoty pre jednotlivé spôsoby dopravy sú uvedené na stránke: https://www.fotokino.sk/doprava-a-platba
3.14 Prevádzkovateľ zašle vždy Užívateľovi daňový doklad - faktúru v elektronickej (emailom na adresu užívateľa) alebo vytlačenej papierovej podobe (doručí sa spolu s tovarom).
3.15 Ak je Prevádzkovateľom spoločne s Tovarom poskytnutý Užívateľovi dar, je darovacia zmluva medzi Užívateľom a Prevádzkovateľom uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy, ruší sa daná darovacia zmluva bez ďalšieho od počiatku spolu s kúpnou zmluvou a Užívateľ je povinný spolu so zakúpeným tovarom Prevádzkovateľovi vrátiť aj poskytnutý dar.
3.16 Prevádzkovateľ poskytuje Užívateľovi na zakúpený Tovar záruku, ak je záručná doba uvedená pri danom Tovare v užívateľskom prostredí E-shopu, a to po dobu uvedenej záručnej doby, pričom takto uvedená záruka platí iba pre Spotrebiteľov.
3.17 Práva z vadného plnenia je Užívateľ oprávnený uplatniť u Prevádzkovateľa na adrese jeho prevádzky. Za moment uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy Prevádzkovateľ obdrží od Užívateľa reklamovaný Tovar.
3.18 Ak je v rámci užívateľského prostredia E-shopu pri danom Tovare uvedené, že je použitý, kupuje Užívateľ Tovar v použitom stave, vrátane uvedených vád tohto Tovaru.
3.19 Nebezpečenstvo straty, poškodenia a/alebo zničenia Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy prechádza na Užívateľa, ktorý je Spotrebiteľom, momentom prevzatia daného tovaru Užívateľom.
3.20 Nebezpečenstvo straty, poškodenia a/alebo zničenia Tovaru, ktorý je predmetom Zmluvy prechádza na Užívateľa, ktorý nie je Spotrebiteľom, momentom prevziatia daného tovaru Užívateľom.
3.21 Povinnosť uhradiť náklady pri neprevzatí zásielky: Ak Kupujúci neprevezme objednaný Tovar a ten sa vráti späť Predávajúcemu, je Kupujúci povinný uhradiť náklady na doručenie, dobierku a vrátenie podľa aktuálneho cenníka dopravy. Opätovné odoslanie Tovaru je možné len po predchádzajúcej úhrade všetkých vzniknutých nákladov a ceny Tovaru vopred na účet Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť ďalšie odoslanie zásielky, ak by existovalo riziko opätovného neprevzatia.
V prípade tovaru vyrobeného na mieru podľa individuálnych požiadaviek Kupujúceho (napr. tlač fotografií, výroba fotodarčekov, tričká s vlastnou potlačou, obrazy na plátne a pod.) je Kupujúci povinný uhradiť aj plnú cenu Tovaru, ak ho odmietne prevziať, keďže takýto Tovar nie je možné ďalej predať inému zákazníkovi.
3.22. Zmena spôsobu platby: Predávajúci si vyhradzuje právo požiadať Kupujúceho o úhradu objednávky vopred na účet namiesto zvolenej platby formou dobierky v nasledujúcich prípadoch:
-Ak hodnota objednávky prekračuje maximálny limit stanovený prepravcom pre dobierky, ktorý je obvykle do 700 EUR.
-Pri objednávkach Tovaru alebo služieb vyrábaných na mieru (napr. fotodarčeky alebo tlač podľa individuálnych požiadaviek), ak ich hodnota presahuje bežnú cenovú hladinu.
-Ak Kupujúci v minulosti neprevzal objednaný Tovar.
V prípade, že Kupujúci odmietne zmenu spôsobu platby na platbu vopred, vyhradzuje si Predávajúci právo objednávku stornovať. O takejto zmene alebo stornovaní bude Kupujúci informovaný e-mailom alebo telefonicky.
3.23 Predávajúci si vyhradzuje právo na opravu chýb a omylov v prípade, že v E-shope dôjde k technickej chybe, ktorá spôsobí zobrazenie nesprávnej ceny alebo inej informácie o tovare. Toto právo vyplýva z platných právnych predpisov, vrátane Občianskeho zákonníka (zákon č. 40/1964 Zb.) a Zákona o ochrane spotrebiteľa (zákon č. 250/2007 Z.z.). Podľa § 49a Občianskeho zákonníka má Predávajúci právo takúto objednávku jednostranne stornovať. V prípade storna objednávky bude Kupujúci bezodkladne informovaný, a to prednostne telefonicky, alebo v prípade nemožnosti telefonického kontaktu prostredníctvom e-mailu.
4, Užívateľský účet
4.1 Užívateľ má právo zriadiť si Registráciou Užívateľský účet.
4.2 Užívateľ má povinnosť zadať pred vstupom do Užívateľského účtu Prístupové údaje.
4.3 Identifikačné údaje Uživateľa zadané pri Registrácii sa považujú za údaje zadané pri objednávke každého Tovaru, ktorú Uživatele učiní po prihlásení sa do svojho Užívateľského účtu.
4.4 Užívateľ nesmie poskytovať tretím osobám Prístupové údaje, ani akýkoľvek iný prístup do Užívateľského účtu. Užívateľ je povinný učiniť všetky primerané opatrenia k ich utajeniu. Užívateľ v plnom rozsahu zodpovedá za neoprávnené užívanie týchto prístupových údajov alebo Užívateľského účtu a za škodu takto spôsobenú Prevádzkovateľovi alebo tretím osobám. V prípade straty, odcudzenia alebo iného narušenia práva užívania týchto hesiel je Užívateľ povinný oznámiť túto skutočnosť bez zbytočného odkladu Prevádzkovateľovi. Prevádzkovateľ v primeranej lehote poskytne Užívateľovi nové prístupové údaje.
4.5 Prevádzkovateľ je oprávnený jednostranne meniť tieto Obchodné podmienky; zmenu oznámi Užívateľovi prostredníctvom E-shopu alebo emailovou správou na emailovou adresu Užívateľa zadanú do databázy E-shopu. Uživateľ má právo zmeny Obchodných podmienok odmietnuť v lehote 7 dní od prvého prihlásenia sa do Užívateľského účtu po oznámení zmeny Obchodných podmienok (v prípade doručovania prostredníctvom E- shopu) alebo od doručenia danej emailovej správy do emailovej schránky Užívateľa (v prípade doručovania emailovou správou) a záväzok z tohoto dôvodu vypovedať vo výpovednej dobe 14 dní, o ktorej zmluvné strany zhodne konštatujú, že je dostatočná k obstaraniu obdobných plnení od iného dodávateľa.
5, Informácie pre Spotrebiteľa
5.1 Spotrebiteľ má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia Tovaru. V prípade, že predmetom Kúpnej zmluvy je niekoľko druhou Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky Tovaru. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí byť Prevádzkovateľovi (ako predávajúcemu) odoslané v lehote uvedenej v tomto odstavci.
5.2 Ak odstúpi Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy, je povinný oznámiť písomne číslo svojho bankového účtu pre vrátenie kúpnej ceny za Tovar, ktorá môže byť znížená ak sú na to splnené zákonné dôvody.
5.3 Ak odstúpi Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy ohľadne Tovaru, ktorý vracia Prevádzkovateľovi poškodený a/alebo opotrebovaný, najmä pokiaľ sú odstránené originálne označenia Tovaru (t.j. ceduľky, nálepky a pod.), je Spotrebiteľ povinný Prevádzkovateľovi nahradiť náklady na uvedenie Tovaru do pôvodného stavu.
5.4 V prípade odstúpenia Spotrebiteľa od Kúpnej zmluvy je Prevádzkovateľ povinný vrátiť Spotrebiteľovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bol informovaný o rozhodnutí Spotrebiteľa odstúpiť od danej Kúpnej zmluvy.
5.5 Pokiaľ Spotrebiteľ na základe Kúpnej zmluvy obdržal Tovar tvorený hnuteľnými vecami, je povinný ho bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy došlo k odstúpeniu od danej Kúpnej zmluvy, zaslať späť Prevádzkovateľovi alebo ho odovzdať na adrese prevádzky alebo sídla Prevádzkovateľa. Lehota sa považuje za zachovanú aj pokiaľ budú hnuteľné veci odoslané Prevádzkovateľovi najneskôr posledný deň vyššie uvedenej lehoty.
5.6 Spotrebiteľ zodpovedá Prevádzkovateľovi za zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom iným spôsobom, než ktorý je nutný k oboznámeniu sa s povahou a vlastnosťami daného Tovaru, vrátane jeho funkčnosti.
5.7 Formulár na odstúpenie od zmluvy: Spotrebiteľ si môže stiahnuť formulár na odstúpenie od zmluvy z nasledujúcej adresy: https://www.fotokino.sk/image/catalog/xxx/odstupenie.pdf
5.8 Prevádzkovateľ využívá možnosť mimosúdneho riešenia sťažností spotrebiteľov. V prípade sťažnosti sa môžu Spotrebitelia bezplatne obrátiť na príslušného pracovníka Prevádzkovateľa prostredníctvom emailovej adresy: fotokino(zavinač)fotokino.sk
6, Reklamačný poriadok
6.1 Reklamácie sa vybavujú osobne na prevádzke, e-mailom na adrese fotokino(zavinač)fotokino.sk alebo telefonicky na čísle 052/468 46 31. Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi, že tovar je pri prevzatí bez vád. Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť práva z vadného plnenia do 24 mesiacov od prevzatia tovaru. Ak má tovar vadu, spotrebiteľ má právo požadovať jej bezplatné odstránenie, výmenu tovaru, primeranú zľavu alebo môže od zmluvy odstúpiť, ak ide o podstatné porušenie zmluvy. To neplatí, ak bol tovar predávaný so zľavou pre konkrétnu vadu, na ktorú bol spotrebiteľ pred uzavretím zmluvy výslovne upozornený.
6.2 Ak obsahuje Tovar vady, má Spotrebiteľ právo požadovať dodanie nového Tovaru bez vád. Pokiaľ sa vada týka iba súčasti Tovaru, môže Spotrebiteľ požadovať len výmenu danej súčasti tovaru; ak to nie je možné, má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
6.3 Právo na dodanie nového Tovaru, alebo výmenu súčasti tovaru má Spotrebiteľ aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže daný Tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takomto prípade má Spotrebiteľ právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
6.4 Ak Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy neodstúpi alebo si neuplatní právo na dodanie nového Tovaru bez vád, ani na výmenu jeho súčasti alebo na opravu Tovaru, môže požadovať primeranú zľavu z ceny Tovaru. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru aj v prípade, že mu Prevádzkovateľ nemôže dodať nový Tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo Tovar opraviť, ako aj v prípade, že Prevádzkovateľ nezjedná nápravu v primeranej dobe, alebo ak by zjednanie nápravy spôsobilo Spotrebiteľovi značné obtiaže.
6.5 Právo z vadného plnenia Spotrebiteľovi neprináleží, pokiaľ Spotrebiteľ pred prevzatím Tovaru vedel, že Tovar má vadu, alebo pokiaľ Spotrebiteľ vadu sám spôsobil.
6.6 Zodpovednosť Prevádzkovateľa za vady Tovaru sa nevzťahuje na opotrebenie Tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri Tovare predávanom za nižšiu kúpnu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia kúpna cena dohodnutá, pri použitom Tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú Tovar mal pri prevzatí Spotrebiteľom, alebo ak to vyplýva z povahy Tovaru.
6.7 Spotrebiteľ má právo uplatniť vady tovaru počas 24 mesiacov od jeho prevzatia (práva z vadného plnenia). Ak výrobca alebo predávajúci poskytne aj dobrovoľnú záruku nad rámec tejto lehoty, spotrebiteľ má právo ju uplatniť v podmienkach uvedených v záručnom vyhlásení.
6.8 Na žiadosť Spotrebiteľa je Prevádzkovateľ povinný poskytnúť Spotrebiteľovi záručný list. Ak to povaha Tovaru umožňuje, postačuje namiesto záručného listu vydať Spotrebiteľovi doklad o zakúpení Tovaru obsahujúci údaje, ktoré musí obsahovať záručný list.
6.9 V prípade, že Spotrebiteľ využije svoje právo na odstránenie vád Tovaru jeho opravou, pri Tovare, pri ktorom je pre účely záručných opráv určený podnikateľ odlišný od Prevádzkovateľa, ktorého sídlo alebo miesto podnikania je v rovnakom mieste ako v prípade Prevádzkovateľa alebo v mieste pre Spotrebiteľa bližšom, uplatní Spotrebiteľ právo na záručnú opravu u tohoto podnikateľa.
6.10 Reklamácia Tovaru, vrátane odstránenia vád daného Tovaru, musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Prevádzkovateľ so Spotrebiteľom nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má Spotrebiteľ rovnaké práva, akoby sa jednalo o podstatné porušenie Zmluvy.
6.11 Lehota na vybavenie reklamácie neplynie v prípade, že Prevádzkovateľ neobdržal od Spotrebiteľa všetky podklady potrebné pre vybavenie danej reklamácie, a to do doby, než budú dané podklady dodané.
6.12 Prevádzkovateľ alebo ním určený subjekt po riadnom vybavení danej reklamácie vyzve Spotrebiteľa k prevzatiu opraveného Tovaru.
6.13 Nárok na uplatnenie práv z vád Tovaru zaniká v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia Tovaru do prevádzky, rovnako ako pri neodbornom zaobchádzaní s ním, t.j. najmä pri používaní Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojimi parametrami parametrom uvedeným v dokumentácii k Tovaru.
6.14 Ďalšie informácie ohľadom reklamácií sú popísané v pätke našej stránky v časti ZÁKAZNÍCKY SERVIS “Reklamácie” resp. na adrese: https://www.fotokino.sk/reklamacny-poriadok
6.15 Prevádzkovateľ poskytuje na všetky tovary zákonom stanovenú záruku v súlade s Občianskym zákonníkom. Rozšírená záruka nie je poskytovaná.
7, Alternatívne riešenie sporov
7.1 Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu na e-mail: fotokino@fotokino.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
7.2 Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk), alebo využiť online platformu Európskej únie na riešenie sporov: https://ec.europa.eu/consumers/odr
8, Ochrana osobných údajov
8.1 Pri spracúvaní osobných údajov Prevádzkovateľ postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
8.2 Podrobné informácie o tom, ako zhromažďujeme, spracúvame a chránime osobné údaje našich zákazníkov pri využívaní našich služieb sú popisané v pätke našej stránky v časti ZÁKAZNÍCKY SERVIS “Ochrana osobných údajov” resp. na stránke: https://www.fotokino.sk/gdpr
9, Cookies
Prevádzkovateľ používa súbory cookies na zabezpečenie správneho fungovania stránky, zlepšenie jej používania a analýzu návštevnosti. Technické cookies sú nevyhnutné na fungovanie e-shopu (napríklad košík). Analytické cookies, ako sú Hotjar, Google Analytics a Google Search Console, nám pomáhajú identifikovať chyby, prispôsobovať ponuku produktov a optimalizovať výkon servera. Prevádzkovateľ spracúva len nevyhnutné údaje, ktoré prispievajú k zlepšeniu používateľského zážitku. Používateľ môže v nastaveniach svojho prehliadača odmietnuť alebo obmedziť používanie cookies, okrem technických, ktoré sú nevyhnutné pre fungovanie e-shopu. Všetky cookies, ktoré používame, vrátane tých, ktoré sú spojené s ochranou osobných údajov, podrobne popisujeme v našich Zásadách ochrany osobných údajov. Tieto zásady nájdete v päte našej stránky alebo na adrese: https://www.fotokino.sk/gdpr
10, Užívanie E-shopu
10.1 Prevádzkovateľ týmto udeľuje Užívateľovi nevýhradnú licenciu k užívaniu E-shopu spôsobom predvídaným týmito Obchodnými podmienkami.
10.2 Prevádzkovateľ má právo zmeniť E-shop, jeho technické riešenie a užívateľské rozhranie.
10.3 Prevádzkovateľ má právo obmedziť alebo prerušiť funkčnosť E-shopu prípadne prístup k nemu na dobu nevyhnutnú z dôvodu údržby alebo opravy E-shopu.
10.4 Užívateľ je povinný dodržiavať pri užívaní E-shopu platné a účinné právne predpisy Slovenskej republiky a Európskeho spoločenstva. Akúkoľvek škodu, ktorá by porušením tejto povinnosti Užívateľa Prevádzkovateľovi alebo tretím osobám vznikla, je Užívateľ povinný nahradiť v plnom rozsahu.
10.5 V prípade porušenia týchto Obchodných podmienok alebo Kúpnej zmluvy alebo platných a účinných právnych predpisov má Prevádzkovateľ právo zrušiť Užívateľský účet.
11, Prehlásenia prevádzkovateľa
11.1 Prevádzkovateľ prehlasuje, že záznamy údajov v E-shope, ako elektronickom systéme, sú spoľahlivé a sú vykonávané systematicky a sú chránené proti zmenám.
11.2 Vplyvom technickej chyby v E-shope môže dôjsť k zobrazeniu kúpnej ceny pri Tovare, ktorej výška nezodpovedá obvyklej cene za takýto Tovar na trhu; v takomto prípade Prevádzkovateľ nemá povinnosť dodať daný Tovar za zobrazenú kúpnu cenu, kontaktuje Užívateľa a oznámi mu skutočnú kúpnu cenu daného Tovaru a Užívateľ má právo sa rozhodnúť, či Tovar za skutočnú kúpnu cenu prijme a pokiaľ sa tak nestane, ruší sa Kúpna zmluva od počiatku.
11.3 Užívateľ berie na vedomie, že fotografie pri Tovare v E-shope môžu byť ilustrované, alebo môžu pôsobiť skresľujúcim dojmom v dôsledku ich prevedenia do zobrazenia v technickom prostriedku Užívateľa, preto je Užívateľ povinný sa vždy oboznámiť s celým popisom daného Tovaru a v prípade nejasností kontaktovať Prevádzkovateľa.
11.4 Kontaktné údaje Prevádzkovateľa pre komunikáciu s Užívateľom sú uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu (webovej stránky) v sekcii KONTAKT.
12, Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
12.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, alebo odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi poučenie o práve na odstúpenie a vzorový formulár podľa príloh zákona č. 108/2024 Z. z.
12.2 Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a vyskúšať ho obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie vád, vlastností a funkčnosti tovaru.
12.3 Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť predávajúcemu alebo ho odovzdať osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Táto povinnosť neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota sa považuje za dodržanú, ak spotrebiteľ odovzdá tovar na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
12.4 Odstúpiť od zmluvy nie je možné pri tovare uzavretom v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
12.5 V prípade, ak Spotrebiteľ už prevzal objednaný tovar, je povinný ho vrátiť v originálnom nepoškodenom balení. V prípade, ak Spotrebiteľ vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný resp. v stave, ktorý nezodpovedá stavu, v ktorom bol Predávajúcim odoslaný, berie na vedomie, že Predávajúci je oprávnený si takto vzniknutú škodu, ktorú je Predávajúci povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená spotrebiteľom za objednaný tovar.
12.6 Spotrebiteľ je zároveň povinný v odstúpení od zmluvy uviesť kontaktné údaje a číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný Tovar poukázaná zo strany predávajúceho. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal. Predávajúci nie je povinný tieto platby vrátiť pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže jeho zaslanie späť, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne sám alebo prostredníctvom poverenej osoby.
12.7 V prípade odstúpenia od zmluvy bude Spotrebiteľovi vrátená kúpna cena tovaru a náklady na doručenie tovaru vo výške najlacnejšej štandardne ponúkanej formy dopravy, ktorú predávajúci umožňuje. Ak si spotrebiteľ zvolil drahšiu formu dopravy (napr. kuriér alebo expresné doručenie), rozdiel v cene dopravy mu nebude refundovaný. Poplatok za dobierku ako voliteľná doplnková služba nie je predmetom refundácie, a to ani v prípade odstúpenia od zmluvy, keďže ide o poplatok za platobnú službu, ktorá bola zrealizovaná v prospech kupujúceho.
12.8 Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od počiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpou tovaru alebo poskytnutím služby, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy, okrem úhrady primeraných nákladov uvedených v zákone a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k jej úplnému poskytnutiu.
12.9 Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že tieto náklady bude znášať sám, alebo ak o povinnosti znášať náklady spotrebiteľa vopred riadne nepoučil.
12.10 Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom nad rámec potrebný na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti. Spotrebiteľ však za zníženie hodnoty tovaru nezodpovedá, ak ho predávajúci pred uzavretím zmluvy riadne nepoučil o práve odstúpiť od zmluvy.
12.11 V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru. Predávajúci je oprávnený požadovať náhradu vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a jeho hodnotou v čase vrátenia.
12.12 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru (napr. tlač fotografií, výroba fotodarčekov z vlastných fotiek),
predaj tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol obal po dodaní porušený,
predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaného v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol poučený o strate práva na odstúpenie,
predaj tovaru, ktorý bol po prevzatí spotrebiteľom zmontovaný, zložený alebo použitý tak, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a nákladov.
13, Zmeny obchodných podmienok
Informácie o zmenách obchodných podmienok poskytujeme nenásilnou formou:
-Modal oknom v nákupnom košíku v ktorom informuje zákazníkov o aktualizáciách podmienok.
-Text ohladom aktualizácií podmienok pri potvrdení objednávky.
-Na konci obchodných podmienok (bod 16) uvádzame dátum poslednej aktualizácie.
14, Záverečné ustanovenia
14.1 Na právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ak kupujúcim je podnikateľ), zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a ďalších všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.
14.2 Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), so sídlom: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, web: www.soi.sk
14.3 Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na orgán alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z., alebo využiť platformu RSO (https://ec.europa.eu/consumers/odr)
14.4 Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné odo dňa ich zverejnenia na webovej stránke predávajúceho a tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku prostredníctvom internetového obchodu www.fotokino.sk
15, Rozhodné právo
Tieto Obchodné podmienky, ako aj Kúpna zmluva, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Tým nie sú dotknuté záväzné ustanovenia právnych predpisov krajiny obvyklého pobytu spotrebiteľa, ktoré mu poskytujú vyššiu mieru ochrany.
16, Účinnosť
Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť od 1. októbra 2020 a boli naposledy aktualizované dňa 9. septembra 2025.
Všetky ceny sú uvedené v eurách, vrát. 23% DPH, príp. recyklačného poplatku, bez nákladov na prepravu. Vyhradzujeme si právo na zmeny a omyly! Formulár na odstúpenie od zmluvy je dostupný na stiahnutie tu: [odstupenie.pdf]